LIDER NA KRYZYS - Wyjdź z każdego kryzysu z rozwiniętymi skrzydłami

Etapy zarządzania kryzysem i zmianą w praktyce – rola lidera w przyspieszaniu procesów pożądanych zmian.

Trener prowadzący – IWONA KIWERSKA

Czego się nauczysz:

  • Jak przygotować siebie i organizację na kryzysy i zmiany.
  • Jak wprowadzić zmianę na stałe i z dobrym rezultatem lub przyspieszyć wychodzenie z kryzysu.
  • Jak sterować organizacją lub zarządzać zespołem w każdym z czterech etapów zmiany.
  • Czym różni się podejście „Kontroluję i wprowadzam zmiany” oraz „Przewodzę zmianom.”
  • Jak uniknąć pięciu pułapek w zarządzaniu kryzysowym.
  • Jak pozyskać zaangażowanie i wsparcie zespołu do skutecznego przeprowadzenia zmiany.

Zarządzanie kryzysowe nigdy nie wychodzi z mody

Niezależnie od tego, jaką definicję kryzysu przyjmiemy, wiele firm codziennie zmaga się z różnymi kryzysami. Może być to zachwianie lub zupełne zatrzymanie sprzedaży. Może być to wzrost popytu tak duży, że brakuje pracowników, by wykonać zadania. Może być to zmiana spowodowana przejściem na pracę z domu.

Sztuka umiejętnego zarządzania zmianą

Każdy kryzys jest fundamentalnie zmianą. Trudną, niespodziewaną zmianą, którą ciężko dobrze zarządzić. Firmy, które przejdą kryzys obronną ręką, najczęściej wychodzą z niego z olbrzymią przewagą konkurencyjną. Sztandarowym przykładem jest Apple, który przed 1998 rokiem tracił pozycję rynkową. Zmiana przywództwa, sposobu zarządzania i priorytetów, pokazana w kampanii „Myśl inaczej”, doprowadziła firmę do czołowej pozycji na rynku technologicznym. Niestety, badania pokazują, że aż 70% organizacji ponosi porażkę we wprowadzaniu zmian. Mówimy tu o zmianach inicjowanych przez firmę, a nie przychodzących z zewnątrz, jak w wypadku wielu sytuacji kryzysowych.
Jak w takim razie dobrze zarządzić kryzysem? Jakich błędów w zarządzaniu kryzysowym nie powinniśmy popełniać?

Praktyczne szkolenie z zarządzania kryzysowego

W trakcie interaktywnych warsztatów poznasz skuteczne podejście do zarządzania zmianą i wychodzenia z kryzysów. Dowiesz się, jak kontrolować i antycypować kryzys oraz zmianę dzięki modelowi czterech etapów zarządzania zmianą. Poznasz pięć pułapek, w jakie wpadają organizacje w kryzysie lub złej zmianie oraz praktyczne sposoby na wspieranie zespołu w tym trudnym okresie.
Przećwiczysz z innymi profesjonalistami plan zarządzania zmianą i zainspirujesz się przypadkami omówionymi w ciekawym materiale wideo. Dowiesz się również, jak pozyskać zaangażowanie i wsparcie zespołu w sytuacji zarządzania kryzysowego.

Zarządzanie kryzysowe – dlaczego okazuje się niezbędne podczas prowadzenia firmy?

To prawda, że podczas zakładania przedsiębiorstwa i jego rozwoju niewiele osób zastanawia się nad takimi kwestiami jak zarządzanie kryzysowe czy wyjście z niezwykle trudnej sytuacji. Dzieje się tak, ponieważ na początku przedsiębiorcy mogą być przede wszystkim skupieni na poszczególnych sukcesach, co sprawia, że mogą nie dostrzegać rosnących stopniowo problemów lub zbyt późno na nie zareagować. Wówczas przemyślany system zarządzania kryzysowego pozwala nie tylko zapanować nad trudną sytuacją, ale przede wszystkim zminimalizować straty firmy i przywrócić jej sprawne funkcjonowanie. Dlatego też nasze szkolenie dotyczące zarządzaniem kryzysowym w przedsiębiorstwach z roku na rok cieszy się coraz większym uznaniem i popularnością.

Fazy zarządzania kryzysowego – co warto o nich wiedzieć?

Choć wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, sytuacja kryzysowa bardzo często narasta wraz z upływem czasu. Dlatego też w chwili eskalacji wymaga podjęcia zdecydowanych i jednocześnie przemyślanych działań. Niezwykle ważny okazuje się między innymi plan zarządzania kryzysowego, który pozwala na szybkie opanowanie najtrudniejszej sytuacji. Z tego powodu proponowane przez nasz szkolenia polegają na przekazaniu najważniejszych informacji dotyczących takich kwestii jak zasady zarządzania kryzysowego czy fazy zarządzania kryzysowego. W efekcie osoba, która otrzymała certyfikat ukończenia szkolenia, świetnie radzi sobie w kryzysowych sytuacjach i wie, że zarządzanie kryzysowe polega przede wszystkim na spokoju oraz na logicznych działaniach.

Plan zarządzania kryzysowego – jakie umiejętności można zdobyć podczas szkolenia?

Jako że sytuacje kryzysowe wymagają umiejętności spokojnego myślenia w stresujących momentach, nasze szkolenie opiera się również na pracy nad opanowaniem emocji i natłoku myśli. W efekcie zarządzanie kryzysowe w przedsiębiorstwie pozwala nam uniknąć popełniania dodatkowych błędów oraz przyczynia się do szybszego uspokojenia konfliktów. Warto przy tym wspomnieć, że zarządzanie firmą w czasie kryzysu wiąże się także z zapewnieniem wsparcia pracownikom w taki sposób, aby nie chcieli zrezygnować z dalszej pracy i nie obawiali się o swoją przyszłość w przedsiębiorstwie.

Oprócz tego zarządzanie w kryzysie to również planowanie strategii po zakończeniu trudnej sytuacji. Dlatego też osoba, która dba o zarządzanie kryzysowe w firmie, powinna pamiętać o działaniach wpływających pozytywnie na wizerunek przedsiębiorstwa oraz na panującą w nim atmosferę. Okazuje się to szczególnie ważne przede wszystkim wtedy, gdy nie chcemy stracić dotychczasowych klientów lub partnerów biznesowych. Z tego powodu inwestycja w zarządzanie kryzysem w organizacji to bardzo mądry wybór dla świadomych przedsiębiorców.

Pokaż więcej

ZAPYTAJ O OFERTĘ

Kurs obejmuje:

  • Narzędzie diagnostyczne przed warsztatami.
  • 2-godz. warsztaty na żywo online specjalisty zarządzania kryzysowego.
  • Wymianę doświadczeń w gronie maks. 16 osób z różnych branż.
  • Inspirujące materiały wideo.
  • Podręcznik uczestnika (w pdf).
  • Plan wdrożenia.
  • Certyfikat Lidera na kryzys po ukończeniu warsztatów.