MISTRZ ZAUFANIA - jak budować mądre zaufanie i kulturę organizacji

Sprawdzone i praktyczne podejście do wzmacniania lojalności pracowników poprzez budowanie zaufania w firmie.

Trener prowadzący – JERZY PIEKARSKI

Czego się nauczysz:

  • Budowania zaufania jako twardej kompetencji każdego lidera, która wpływa na lojalność pracowników wobec firmy.
  • Kształtowania przewagi konkurencyjnej w oparciu o kulturę zaufania.
  • Osobistego modelowania zaufania dzięki czterem filarom wiarygodności lidera.
  • Budowania kultury zaufania w zespole, poprzez użycie języka, systemu wspólnych wartości oraz procesów.
  • 13 zachowań, które budują atmosferę zaufania i zwycięską kulturę w firmie.

Lojalność pracownika wobec firmy – to się opłaca

Zatrudniając ludzi, firmy płacą za ich czas i kompetencje, ale to pracownicy decydują, czy zaangażują także swoje serca i umysły. Całkowite zaangażowanie w sposób oczywisty wpływa na ich wydajność i zwiększa szanse na osiągnięcie sukcesu. Kluczem do realizacji celów i misji organizacji jest więc lojalność pracownika. Aby osiągnąć prawdziwą, a nie pozorowaną lojalność pracowników, warto postawić na działanie w oparciu o cztery zasady:

  • osobistą wiarygodność,
  • międzyludzkie zaufanie,
  • siłę zarządzania,
  • spójność z organizacją.

Wykorzystując realną lojalność pracownika wobec firmy, budujemy zaufanie w organizacji. Dlatego warto wybrać się na szkolenie, które pokaże, w jaki sposób budować i utrzymać kulturę zaufania.

Jedyna droga do lojalności pracowników – budowanie zaufania

Lojalność wobec pracodawcy jest kształtowana przez wiarygodność jej liderów, a składają się na nią zarówno charakter (kim osoba jest), jak i kompetencje (co osoba robi). Jeśli poszukujemy lojalności pracownika drogą inną niż podejście skoncentrowane na czterech powyższych elementach, nasze wysiłki najczęściej okazują się niewystarczające. Wielu menedżerów spodziewa się, że jeśli naprawi strukturę i systemy, problemy związane z ludźmi znikną. Są rozczarowani, gdy tak się nie dzieje. Pewne zmiany mogą oczywiście pomóc, ale nie załatwi to tematu. Jeśli natomiast zmiany zacznie się od ludzkich zachowań i nawyków, wszelkie inne problemy się rozwiążą. To ludzie stosują systemy i struktury w oparciu o swoje umiejętności i charakter. Do budowania bezpiecznej atmosfery pracy opartej na zaufaniu niezmiernie ważne jest, by również potrafić w naturalny sposób je okazywać. Szkolenie z budowania zaufania uwzględnia wszystkie najważniejsze aspekty tego procesu.

Budowanie zaufania w praktyce – szkolenie

Podczas szkolenia, na interaktywnych warsztatach, poznasz przepis na budowanie zaufania, zaczynając od osobistej wiarygodności (4 filary lidera), przez interakcję z innymi (13 zachowań budzących zaufanie) po kształtowanie kultury zaufania w zespole poprzez użycie odpowiedniego języka, systemu wspólnych wartości oraz stworzenie procesów wspierających zaangażowanie. Ponadto w czasie szkolenia zainspirujesz się ciekawymi materiałami wideo, wymienisz doświadczeniami z innymi liderami i przećwiczysz modelowanie zaufania w praktyce.

Lojalność pracownika ma bezpośredni wpływ na zaufanie w zespole. Zdobycie lojalności pracownika to złożony i długotrwały proces. Niewielu liderów zdaje sobie sprawę z tego, że należy nieustannie o nią zabiegać. Budowanie przyjaznej atmosfery, zaangażowanie pracowników w realizację celów i misji firmy, wysłuchanie ich własnych pomysłów – to tylko kilka z czynników mających wpływ na budowanie zaufania

Pokaż więcej
Poprzedni
Następny

ZAPYTAJ O OFERTĘ

Kurs obejmuje:

  • Narzędzie diagnostyczne przed warsztatami.
  • 2-godzinne warsztaty na żywo online specjalisty budowania kultury organizacyjnej.
  • Wymianę doświadczeń w gronie maks. 16 osób z różnych branż.
  • Inspirujące materiały wideo.
  • Podręcznik uczestnika (w pdf).
  • Plan wdrożenia.
  • Certyfikat Mistrza zaufania po ukończeniu warsztatów.