Trener prowadzący – MIKOŁAJ FOKS
Czego się nauczysz:
- Zarządzania oczekiwaniami wszystkich interesariuszy.
- Umiejętnej komunikacji wokół projektu.
- Angażowania ludzi w projekcie mimo braku formalnej władzy.
- Metod analizowania ryzyka projektowego.
- Jak opracować prosty i zrozumiały harmonogram projektu.
- Jak zbudować współodpowiedzialność grupy projektowej.
- Łatwego i zwięzłego raportowania postępu projektu.
- Dokumentowania wiedzy nabytej.
- Znaczenie świętowania zakończenia projektu.
We współczesnych firmach praca projektowa jest normą, a prawie każdy pracownik pełni rolę formalnego lub nieformalnego kierownika projektu. Aby skomplikowane metody zarządzania projektami stały się bardziej przyjazne i dostępne dla wszystkich, niezależnie od stanowiska czy doświadczenia, opracowaliśmy kompilację najbardziej przydatnych praktyk, wybranych z popularnych metod zarządzania projektami oraz wzbogaciliśmy je o metodologię pracy na postawach, charakterystyczną dla podejścia FranklinCovey.
W trakcie 8 godzin warsztatowych każdy, kto zajmuje się bardziej złożonymi zadaniami, wymagającymi koordynacji kilku osób lub działań, pozna sprawdzone i zgodne z standardami PMI techniki organizacji pracy projektowej.
PROGRAM OBEJMUJE:
Dzień 1 Sesja 1: 9:30 – 11:30 Sesja 2: 12:30 – 14:30 | WPROWADZENIE - Zmiana postrzegania roli kierownika projektu – budowanie autorytetu nieformalnego lidera.
- Wprowadzenie do praktyki Czterech kluczowych zachowań, które zmotywują członków zespołu projektowego do pełnego zaangażowania się w realizację zadań.
- Zrozumienie, co decyduje o sukcesie projektu.
INICJOWANIE - Identyfikowanie interesariuszy projektu oraz właściwe prowadzenie z nimi rozmowy o projekcie, korzystając z narzędzi: „Rozmowa w kluczowymi interesariuszami”, „Model ograniczeń” oraz „Lejek pytań”.
- Ustalenie jasnych, podzielanych przez wszystkich i mierzalnych oczekiwań.
- Sporządzenie realistycznego opisu projektu przy pomocy narzędzia „Deklaracja zakresu projektu”.
PLANOWANIE - Zdefiniowanie, ocena oraz zarządzanie ryzykiem projektu, używając „Matrycy zarządzania ryzykiem”.
- Realistyczny i doprecyzowany harmonogram projektu, narzędzie „Struktura podziału pracy” – Work Breakdown Strukture (WBS).
- Plan komunikacji, wykorzystując dokument, zawierający opis potrzeb komunikacyjnych interesariuszy oraz ich oczekiwań, związanych z projektem.
|
Dzień 2 Sesja 3: 9:30 – 11:30 Sesja 4: 12:30 – 14:30 | REALIZACJA - Utrzymanie zaangażowania wszystkich członków projektu aż do jego zakończenia.
- Stworzenie rytm odpowiedzialności zespołu za wynik projektu poprzez cykliczne rozmowy o efektach pracy, wykorzystując narzędzie „Planer rozmowy”.
MONITOROWANIE I KONTROLOWANIE - Sposoby prawidłowego raportowania statusu projektu.
- Zarządzanie zmianami zakresu projektu, wykorzystując „Model najważniejszych zachowań” oraz narzędzie „Żądanie zmiany w projekcie”.
ZAMKNIĘCIE I PODSUMOWANIE - Wskazanie i docenienie wkładu poszczególnych członków zespołu i jak to umiejętnie zrobić.
- Podsumowanie projektu przy pomocy narzędzia „Lista kontrolna zamknięcia projektu”.
- Udokumentowanie wiedzy nabytej, w celu potencjalnych usprawnień i gromadzenia repozytorium doświadczeń dla kolejnych zespołów projektowych.
|