Trener prowadzący – JERZY PIEKARSKI
Czego się nauczysz:
- Identyfikować koszty braku zaufania oraz dywidendy od zaufania w bieżącym projekcie.
- Działać w oparciu o 4 Filary zaufania.
- 13 Zachowań, budujących zaufanie – rozwijania, odzyskiwania i poszerzania zaufania w kluczowych relacjach zawodowych i osobistych.
- Jak zwiększyć swoją wiarygodność i tym samym wpływ na zespół.
- Modelowania osobistej odpowiedzialności członków zespołu poprzez podejmowanie i dotrzymywanie wobec nich zobowiązań.
- Okazywania zaufania i szacunku poprzez właściwą komunikację.
- W jaki sposób poszerzać zaufanie w relacjach ze współpracownikami, kształtując bezpieczną atmosferę pracy.
Zaufanie – to coś więcej niż tylko „miękka kompetencja” i społeczna cnota. Jest ono praktycznym, wymiernym i dającym się wycenić zasobem, który można świadomie kształtować. Jego brak przejawia się nadmierną kontrolą, powielaniem dokumentów dla własnego bezpieczeństwa, niechęcią do brania odpowiedzialności i podejmowania decyzji. Skutkuje to skomplikowanymi procesami, wydłużonym czasem podejmowania decyzji, niewykorzystaniem nadarzających się okazji, czy po prostu bezsilnością i demotywacją pracowników.
Jak zadbać o to, by szczególnie w sytuacjach kryzysowych, gdzie nie ma miejsca na działania pozorowane, nie mierzyć się z konsekwencjami braku zaufania?
W programie:
Dzień 1: 9:00 – 17:00 | Wprowadzenie - Wpływ wysokiego zaufania na biznes.
- Zaufanie w zarządzaniu kryzysem lub zdalnym zespołem?
- Zbudowanie własnego przypadku, na przykładzie którego określimy, jaki jest koszt braku zaufania oraz jaka może być dywidenda od zaufania w danym projekcie lub przedsięwzięciu.
Zaufanie do siebie - 4 filary wiarygodności – jak w oparciu o nie budować swój wizerunek.
- Budowanie kultury zespołu poprzez modelowanie postaw i zachowań godnych zaufania.
Zaufanie w relacjach - Na czym polega mądre zaufanie?
- Udzielanie kredytu zaufania jako element motywacyjny.
- 13 zachowań budujących zaufanie a zachowania pozorowane w praktyce.
- Komunikowanie trudnych, kontrowersyjnych, budzących emocje decyzji – jak nie stracić zaufania?
- Intencje – kluczem do odbudowania zaufania.
|
Dzień 2: 9:00 – 17:00 | Zaufanie w organizacji - Dywidendy i podatki od zaufania w wymiarze organizacji.
- Elementy zwycięskiej kultury organizacyjnej.
- Dostosowanie systemów i procesów wspierających zaufanie, co można zrobić na poziomie zespołu, by mieć wpływ na zaufanie w organizacji?
- Zaufanie jako element employer brandingu.
Zaufanie rynku - Jak wygląda w obecnie zaufanie rynku do danej firmy.
- Korzyści wynikające z dobrej opinii na rynku.
- Jaki mamy na to wpływ, jak możemy ją budować.
- NPS (Net Promotor Score) Wskaźnik Rekomendacji, jako sposób mierzenia lojalności klienta. W jaki sposób, w oparciu o jego wyniki możemy rozwijać działania zespołu i podnosić jakość jego pracy.
- Indywidualny plan działania w obszarze zaufania rynku.
Zaufanie społeczne - Kultury o wysokim i niskim poziomie zaufania.
- CSR – przykłady z rynku, przełożenie na firmę, jaki to ma wpływ?
- Jakie są korzyści dla pracowników, menedżerów, firmy z działań budujących zaufanie społeczne?
- Nasz osobisty wkład, a także wkład naszego zespołu w budowanie odpowiedzialności społecznej – indywidualna refleksja.
|