ZAUFANIE
EKONOMIA ZAUFANIA
W dzisiejszym biznesie niskie zaufanie przejawia się nadmierną kontrolą, powielaniem dokumentów dla własnego bezpieczeństwa, niechęcią do brania odpowiedzialności i podejmowania decyzji. Skutkuje to skomplikowanymi procesami, wydłużonym czasem podejmowania decyzji, niewykorzystaniem nadarzających się okazji, czy po prostu bezsilnością i demotywacją pracowników. Powolna, niereagująca na Klientów i oczekiwania rynku firma traci reputację, a marka – znaczenie.
– Stephen M. R. Covey
We FranklinCovey uważamy, że zaufanie to coś więcej niż tylko “miękka kompetencja” i społeczna cnota. Jest ono praktycznym, wymiernym, mierzalnym i dającym się wycenić zasobem, który można świadomie kształtować. Jest kluczowym elementem skutecznego przywództwa i budulcem zwycięskiej kultury organizacyjnej.
Zaufanie przyspiesza wszystkie procesy w organizacji:
- pobudza innowacyjność i rozwój,
- sprzyja zaangażowaniu się pracowników i współpracy między zespołami,
- ułatwia przejście przez zmianę,
- ulepsza komunikację,
- przyspiesza realizację założonych celów,
- pomaga organizacjom integrować kultury po połączeniu lub przejęciu spółek,
- zapewnia sukcesję,
- wzmacnia markę i reputację,
- buduje przyjazną atmosferę pracy.
Proces rozwoju:

SZYBKOŚĆ ZAUFANIA
Zaufanie ma wymiar ekonomiczny: przyspiesza realizację i zmniejsza koszty. Ten program wyposaża uczestników w umiejętności i narzędzia, które dają mierzalny wpływ na wynik finansowy całej organizacji.

7 NAWYKÓW SKUTECZNEGO DZIAŁANIA
Na wiarygodność osobistą każdego pracownika, niezależnie od pełnionego stanowiska, składają się jego kwalifikacje i charakter. Program 7 Nawyków wspiera rozwój obu tych obszarów poprzez połączenie uniwersalnych zasad z praktyką.