Jesteś dobry w tym, co robisz, dobrze zarabiasz, masz stabilne zatrudnienie, a twój szef jest zadowolony z twojej pracy. Brzmi idealnie, prawda? Mimo tego sukcesu nie czujesz, że robisz coś, co naprawdę ma znaczenie. Nie cieszysz się na rozpoczęcie pracy, a każdy dzień wydaje się rutynowy.
Jak określić, czy powinieneś zmienić sposób pracy, czy może poszukać czegoś innego? Zadaj sobie te pytania:
Czy większość czasu poświęcasz na ważne zadania?
Może jesteś na stanowisku, gdzie spędzasz całe dnie na spotkaniach zarządu i brakuje ci działania na pierwszej linii z klientami.
Gdy tak się dzieje, przypomnij sobie, jaki wpływ ma twoja organizacja, rozmawiając bezpośrednio z klientem (lub z kimś z twojego zespołu, kto regularnie to robi). Przypomnij sobie komentarze klientów, którzy wyrazili wdzięczność. Pomyśl o zadaniach w swojej pracy, które umożliwiają te sukcesy, i zorganizuj swój czas, koncentrując się na tych kluczowych działaniach.
Czy masz okazję robić nowe i różnorodne rzeczy, które dodają pracy atrakcyjności?
Jeśli pracujesz sam, znajdź sposób na udział w projekcie zespołowym i odwrotnie. Kwestionuj utarte metody pracy i proponuj nowe strategie osiągania sukcesu.
Bezpłatny poradnik dla liderów
Poznaj 6 zasad, które pomogą Ci zostać efektywnym liderem.
Czy potrafisz zrównoważyć czas na sukces osobisty i zawodowy?
Jeśli zabierasz pracę do domu wieczorami lub w weekendy, rozważ ustalenie granic, aby skupić się na obu sferach. Powiadom swój zespół o tych granicach, aby wiedzieli, jak się do nich dostosować. Jeśli decydujesz się wyłączyć telefon po zakończeniu pracy, poinformuj zespół, że nie będą mogli się z tobą skontaktować do następnego rana.
Czy ludzie ignorują twoje sugestie i masz wrażenie, że nie masz głosu?
Zapytaj kilku kolegów o opinię na temat tego, jak jesteś odbierany przez innych i wdrażaj ich sugestie. Szukaj ślepych punktów, które mogą utrudniać skuteczne nawiązywanie kontaktów.
Utrzymuj swój głos słyszalnym, dzieląc się wynikami, a nie tylko działaniami. Nie zakładaj, że inni automatycznie zauważą twoją dobrą pracę; są zbyt zajęci skupianiem się na swoich własnych wynikach.
Czy masz możliwości rozwoju?
Wykorzystaj dostępne okazje do rozwijania swoich umiejętności lub zasugeruj swojemu menedżerowi opcje szkoleń zewnętrznych. W miarę jak twoje umiejętności rosną, zwiększa się twoja wartość – i możesz być bardziej zaangażowany w swoją pracę.
Jeśli znajdziesz sposoby na rozwój w swojej obecnej roli, porozmawiaj z menedżerem o ich realizacji. Jeśli te pytania nie prowadzą do nowych rozwiązań, może nadszedł czas, aby poszukać nowych możliwości?