Nieuświadomione uprzedzenia i stronniczość: Zrozumieć uprzedzenia, by uwolnić potencjał i uniknąć błędów™

Identyfikowanie nieuświadomionych uprzedzeń pomaga rozwijać się Twoim pracownikom.

Każdego dnia Twoi ludzie podejmują decyzje, od bieżących po strategiczne, przetwarzając ogromne ilości informacji. W tym zalewie informacji muszą jednocześnie działać szybko, biorąc pod uwagę różne punkty widzenia, co powoduje, że Twoi liderzy i samodzielni pracownicy ulegają mechanizmowi polegania na tendencyjnym i schematycznym sposobie myślenia, opartym na nieuświadomionych uprzedzeniach i stronniczości.

Nieuświadomione uprzedzenia to sposób, w jaki nasze mózgi kompensują przeciążenie, które może hamować wydajność i prowadzić do złych decyzji. Pomaganie liderom i członkom zespołu w radzeniu sobie z uprzedzeniami pozwoli im się rozwijać, zwiększając wydajność całej organizacji.

Wprowadzenie do programu Nieuświadomione uprzedzenia

Bezpłatny poradnik

Kontroluj własne uprzedzenia, aby lepiej zarządzać swoim zespołem

Naucz się technik identyfikowania swoich uprzedzeń w roli lidera oraz tego, co możesz zrobić, aby nimi lepiej zarządzać.

Zapisz się na demo

Nieuświadomione uprzedzenia: Zrozumieć uprzedzenia, by uwolnić potencjał i uniknąć błędów™ – demo

Dołącz do nas na 60-minutową bezpłatną sesję online, aby pomóc osobom decyzyjnym zrozumieć znaczenie i metody identyfikowania i eliminowania uprzedzeń w ich organizacji.

Naucz się jak przezwyciężać nieuświadomione uprzedzenia.

CELE WARSZTATÓW

Nieuświadomione uprzedzenia i stronniczość są naturalną częścią ludzkiej natury – tego, jak działa nasz mózg. Wpływają na to, jak podejmujemy decyzje, jak wchodzimy w relacje z innymi i jak reagujemy na różne sytuacje i okoliczności – często w sposób ograniczający nasz potencjał. Nic nie wpływa bardziej na wydajność niż to, jak postrzegamy i traktujemy się nawzajem.

01: ZIDENTYFIKUJ UPRZEDZENIA

Zrozum wpływ, jaki nieuświadomione uprzedzenia mają na nasze zachowania, decyzje i wyniki. Pierwszym krokiem jest zauważenie schematów myślowych, co do których nawet nie zdawaliśmy sobie sprawy, że są nieuświadomionymi uprzedzeniami. Zaczynając od zidentyfikowania takich schematów, możemy przejść do analizy naszych nieuświadomionych uprzedzeń i zacząć kształtować nowe wzorce myślenia. 

02: ROZWIJAJ RELACJE

Rozwijaj empatię i ciekawość w interakcjach z innymi, aby ujawnić i przeanalizować nieuświadomione uprzedzenia. Dzięki tym interakcjom dowiadujemy się, jak nieuświadomione uprzedzenia mogą szkodzić nam samym i ludziom wokół nas, co pomaga zastąpić mało efektywne wzorce myślenia empatią i troską. 

03: DZIAŁAJ Z ODWAGĄ

Poznaj sposoby na odważne zmierzenie się z nieuświadomionymi uprzedzeniami i stworzenie przestrzeni, w której każdy czuje się szanowany, akceptowany i doceniany. Kiedy pokonujemy nasze własne nieuświadomione uprzedzenia, tworzymy przestrzeń, zarówno w znaczeniu fizycznym jak i emocjonalnym, która pozwala większej liczbie osób na efektywne i komfortowe współdziałanie. Z punktu widzenia firmy, kluczowe jest, aby tworzyć taką przestrzeń w celu pozyskania najlepszych pracowników, dostrzeżenia najciekawszych perspektyw i wypracowania najlepszych pomysłów. 

EFEKTY WARSZTATÓW

Warsztaty Nieuświadomione uprzedzenia i stronniczość: Zrozumieć uprzedzenia, by uwolnić potencjał, to oparte na zasadach, praktyczne podejście do identyfikowania i radzenia sobie z nieuświadomionymi uprzedzeniami w codziennym życiu.

Materiał warsztatów nie ogranicza się jedynie do zwykłego podnoszenia świadomości, ale pomaga uczestnikom w nabyciu praktycznych umiejętności, które pozwolą im identyfikować autentyczne nieuświadomione uprzedzenia i przeciwdziałać ich potencjalnie szkodliwym skutkom.

Warsztaty Nieuświadomione uprzedzenia, to rozwiązanie dla organizacji, które chcą:

  • Rozwijać liderów, którzy tworzą inkluzywne miejsce pracy i ograniczają wpływ nieuświadomionych uprzedzeń na podejmowanie decyzji.
  • Budować kulturę, w której każdy czuje się szanowany, akceptowany i doceniany.
  • Usprawnić współpracę pomiędzy nowo przyłączonymi podmiotami czy grupami lub pomiędzy istniejącymi silosami funkcjonalnymi.
  • Rozwijać kulturę integracji, która pozytywnie wpływa na wyniki finansowe.
  • Przejść od szkoleń z zakresu różnorodności, organizowanych w celu zapewnienia zgodności z przepisami, do podejścia bardziej praktycznego, zorientowanego na konkretne działania.
  • Zlikwidować lukę pomiędzy oczekiwanymi i rzeczywistymi zachowaniami w zakresie tego, jak ludzie postrzegają i traktują się nawzajem.  

Jak korzystać z materiałów FranklinCovey

Program ten jest dostępny w ramach platformy All Access Pass® firmy FranklinCovey. Platforma ta daje Twojej organizacji nieograniczony dostęp do wszystkich naszych programów i materiałów.

Na żywo online

Nauka i rozwój online, dostępne na żywo z dowolnej lokalizacji.

Na żywo offline

Nauka i rozwój dostarczane offline przez doświadczonych trenerów.

Na żądanie

Treści dostępne dla Twoich pracowników w dowolnym miejscu i czasie.

Historie klientów

UnitedHealth Group

Develop Emerging Leaders in a Globally Diverse Organization

Walter Baumann, owner of the Emerging Leaders Program for the UnitedHealth Group, shares his experience utilizing FranklinCovey’s All Access Pass® to increase development of individual contributors and first level managers at a global scale. Watch how he used the solutions to develop leadership skills, navigate cultural differences and achieve higher satisfaction of the Emerging Leaders Program.

PepsiCo Food

Building Empathic Leaders Across the Organization

PepsiCo Foods North America desired a consistent leadership training with content that progressed over time. Curating content from FranklinCovey’s All Access Pass®, they launched their CORE Leadership program to build empathic leaders at all levels of their organization. Click here to see full case study

Zapraszamy do współpracy. Poproś o przesłanie prezentacji.

Skontaktuj się z nami