ELGA Credit Union

Zaskakujące efekty zwiększonej koncentracji i odpowiedzialności zespołów. „Dowiedzieliśmy się, że jeśli nasze działania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, to możemy je ponownie ocenić i dostosować.” — Sandy Phillips, kierownik ds. szkoleń i rozwoju w ELGA
  • Wyzwanie

    Zwiększyć depozyt z 542 mln USD do 659 mln USD w ciągu jednego roku.

    ELGA Credit Union dokłada wszelkich starań, aby zapewnić swoim partnerom najwyższą jakość usług bankowych. Jako instytucja non‑profit stawia ludzi na pierwszym miejscu i umożliwia im osiąganie celów.

    Wraz z szybkim rozwojem sieci placówek ELGA Credit Union zauważyła, że nie nadąża za stale rosnącą listą celów. Powstało pięć głównych celów oraz 15 podrzędnych, które ciągnęły organizację w różnych kierunkach. Zespoły, choć nadal osiągały wyniki, były nadmiernie obciążone. Po latach stosowania tego samego podejścia do planowania strategicznego ELGA uznała, że nadszedł czas na zmianę.

  • Rozwiązanie

    Zbudowanie poczucia odpowiedzialności za wykonywane zadania i skupienie się na tym, co naprawdę najważniejsze.

    ELGA Credit Union nawiązała współpracę z FranklinCovey, aby wdrożyć system 4 Dyscyplin Realizacji® (4DX).

    Zaczęli od jednego głównego, kluczowego celu (Wildly Important Goal®, WIG®), podkreślając znaczenie koncentracji na jednym celu zamiast pięciu. Zespoły określiły także własne WIG‑i i wskaźniki wiodące potrzebne do ich realizacji oraz organizowały cotygodniowe spotkania podsumowujące, na których monitorowano indywidualne postępy.

    Gdy poszczególne działy prezentowały wyniki podczas cotygodniowych spotkań, kierownictwo zauważyło wyraźnie wyższy poziom zaangażowania w realizację celu. Cotygodniowe przydzielanie odpowiedzialności motywowało każdą osobę do nieustannego łączenia codziennej pracy z koncentracją na głównym celu. 

    Kierownictwo ELGA zaadaptowało wraz z 4DX cykl zaplanuj ‑ wykonaj ‑ sprawdź ‑ działaj (PDCA). Tworzenie przemyślanych planów, ich realizacja oraz regularne monitorowanie postępów pomogły liderom zidentyfikować zarówno ślepe punkty, jak i miejsca sukcesu. System 4DX dostarczył liderom przejrzysty sposób śledzenia i kontroli celów w czasie.

  • Wyniki

    Pomaganie i realizacja kluczowych celów

    Pierwszy WIG zakładał zwiększenie depozytów o 117 mln USD do końca roku. Dzięki wysiłkom zakończyli rok z 114 mln USD wzrostu depozytu. Choć nie osiągnięto pierwotnego celu, wynik znacząco przebił poprzednie lata i zmniejszył stres związany z płynnością finansową.

    Zespoły pierwszej linii – w dużej mierze odpowiedzialne za wzrost depozytów – otrzymały także przestrzeń do pomagania klientom w podejmowaniu świadomych decyzji finansowych, co ogólnie poprawiło wyniki.

    W kolejnych latach zaczęli sprawniej się adaptować dzięki kompetencjom i procesom zaczerpniętym z programu 4DX. Wyznaczono nowy główny cel: wzrost wskaźnika efektywności do poziomu 65%. ELGA zakończyła rok z dużym sukcesem, osiągając wskaźnik efektywności na poziomie 58%. Zaplanowano również zwiększenie portfela kredytowego o 146 mln USD (rok wcześniej było to 100 mln USD); rok zamknięto imponującym wzrostem o 260 mln USD.

    Kolejny cel, to koncentracja na ogólnej strategii poprawy doświadczenia klienta. Każda placówka i dział opracują plan strategiczny swojej jednostki, korzystając z procesu 4DX. Skupią się na głównym celu, który przyniesie największy pozytywny wpływ lub rozwiąże najbardziej palącą potrzebę oddziału, jednocześnie przyczyniając się do sukcesu całej organizacji.

Bezpłatny poradnik

Wpływaj na wyniki organizacji: spraw, aby przeciętni pracownicy osiągali ponadprzeciętne rezultaty

Podniesienie średniej efektywności będzie miało ogromny wpływ na wyniki Twojej organizacji. Dokonaj tej zmiany w swojej organizacji.

Porozmawiajmy o szkoleniu dla Twojej organizacji

Dzięki ponadczasowym i opartym na zasadach modelom, Twoi liderzy dostrzegą swój potencjał do angażowania innych, zwiększania ich wpływu, tworzenia wspólnych działań i osiągania przełomowych wyników dla Twojej organizacji.

Wypełnij formularz

To pole jest ukryte podczas wyświetlania formularza

Skontaktuj się z nami

To pole jest ukryte podczas wyświetlania formularza