Groupon
Streszczenie
Na początku 2013 roku, globalny gigant e-commerce, Groupon, stanął przed trudnym wyzwaniem:
Po czterech latach szybkiego wzrostu i dynamicznych awansów, menedżerowie liniowi – dla których często było to ich pierwsze stanowisko kierownicze – stanęli przed wyzwaniami, z którymi nie mogli sobie poradzić. Jeśli nie otrzymaliby odpowiedniego wsparcia, wyniki firmy mogłyby znacząco ucierpieć.
Aby pomóc tym niedoświadczonym menedżerom w rozwoju umiejętności przywódczych, zespół HR Groupon wykorzystał, platformę FranklinCovey AAP — do samodzielnego rozwoju oraz szkolenia z trenerem online.
Wyzwanie
Nieprzygotowani i nieefektywni menedżerowie wpływali negatywnie na atmosferę pracy i zaangażowanie doprowadzając do zwiększonej rotacji pracowników. Według Lindsay Buydos, partnera biznesowego Groupon L&D, liczba odejść z pracy rosła. ,,Wiedzieliśmy, że ludzie nie odchodzą z pracy, ale od swoich menedżerów. Jedynym sposobem na rozwiązanie tego problemu było nauczenie menedżerów, jak zadbać o pracowników i lepiej wykonywać swoją pracę”.
Tradycyjne e-learningi nie pasowały do nowoczesnej kultury Groupona. Buydos rozważała uzupełnienie planowanych przez Groupon szkoleń o narzędzie do nauki online. Jednak jej opinia o istniejących, tradycyjnych rozwiązaniach była dość negatywna. „Były przestarzałe, trudne w użyciu i po prostu nie miały sensu dla naszych pracowników” – powiedziała.
,,Firmę FranklinCovey i jej rozwiązanie AAP postrzegamy jako długoterminowego partnera, który sprawi, że nasi menedżerowie będą bardziej efektywni”. – Nadia Rawlinson, współkierownik działu HR.
Rozwiązanie
Zespół HR Groupon uruchomił dwudniowy, program szkoleniowy dla wszystkich nowych liderów. Jednocześnie wdrożyli platformę AAP, aby wzmocnić szkolenia i zapewnić tym menedżerom ciągłe wsparcie w sposób, który współgrał z nowoczesną kulturą Groupon.
Zapytana o to, dlaczego firma zdecydowała się na AAP zamiast innych narzędzi e-learningowych, Buydos odpowiedziała: „Treść była świetna, a produkt wyglądał tak, jakby tworzyli go nasi ludzie”.
Wyniki
Decyzja Groupon o długoterminowej współpracy zaowocowała imponującymi wynikami:
Rotacja spadła, a zaangażowanie wzrosło. Groupon wierzy, że jego wysiłki w zakresie szkoleń menedżerskich, w tym rozwiązania FranklinCovey, odegrały znaczącą rolę.
Kwartalne wykorzystanie zasobów platformy przez menedżerów stale przekracza oczekiwane wartości. Co więcej, zespół HR często otrzymuje prośby o rozszerzenie licencji. „To wyraźny znak wartości tego produktu” – mówi Buydos.
Menedżerowie Groupon uwielbiają to rozwiązanie. Od stwierdzenia, że treści APP pomogły, po widoczną zmianę i zwrot z inwestycji w pracowników.
Raporty z systemu dotyczące popularnych artykułów i tematów pozwalają zespołowi HR Groupon-a podejmować bardziej świadome decyzje o potrzebach menedżerów i kierunkach dalszego rozwoju.
Według zespołu ds. obsługi klienta platforma AAP przekroczyła ich oczekiwania. Nadii Rawlinson, współkierowniczka działu HR w Groupon, stwierdziła, że AAP była w stanie dotrzymać kroku zespołowi bardziej niż jakiekolwiek inne rozwiązanie.
Nowi menedżerowie Groupon-a, w każdej chwili mają dostęp do zasobów, które pomagają zwiększyć wydajność — ich własną i ich zespołów — a firma ma narzędzie do wykorzystania w ciągłej walce o zaangażowanie i zatrzymanie talentów.
,,Wprowadzenie APP miało kluczowe znaczenie dla naszego szkolenia w zakresie zarządzania” – mówi Rawlinson. – ,,Teraz możemy budować na fundamencie, który wspólnie stworzyliśmy”.