PepsiCo Foods

Budowanie empatycznych liderów w całej organizacji

Wyzwania

PepsiCo Foods North America jest wiodącą firmą w branży spożywczej. 

Zespół ds. Rozwoju w PepsiCo Foods North America (PFNA), składający się z firm Frito-Lay i Quaker, dostrzegł potrzebę stworzenia spójnego programu rozwoju przywództwa w całej organizacji. Podstawową misją był „rozwój empatii wśród liderów, aby osiągnęli maksymalny potencjał, przygotowujący ich do nowych wyzwań w przyszłości”. Aby osiągnąć ten cel, potrzebowali partnera oferującego różne metody dostarczania wysokiej jakości elastyczne treści.

Rozwiązanie

Mając wizję bycia ,,najlepszym miejscem do rozwoju jako lider”, PFNA stworzyła wielofunkcyjny program o nazwie CORE Leadership. CORE został zaprojektowany, wykorzystując treści z All Access Pass® FranklinCovey oraz wewnętrznie materiały PFNA. Całość materiału została owiązana z trzema wartościami przywódczymi:

  • Nawiązanie kontaktu (Connect),
  • Wyjaśnianie (Clarify),
  • Coaching (Coach).

CORE Leadership został zaprojektowany tak, aby mógł być osadzony na wszystkich poziomach rozwoju lidera — od onboardingu przez trzy różne poziomy przywództwa w ramach indywidualnej kariery. Miał on również charakter programu talentowego — przyspieszonego rozwoju, pozostając jednocześnie dostępnym dla wszystkich liderów. Sesje online obejmowały odgrywanie ról, ankiety, dyskusje oraz sesje w grupach.

W proces zostały również włączone sieci partnerskie i coaching przez współpracowników jako wzmocnienie po zakończeniu programu. Poszerzyło to liczbę  uczestników i zwiększyło ich szanse na kontakty  z innymi obszarami działalności. Mieli również dostęp do programów na żądanie, artykułów i narzędzi na platformie edukacyjnej PepsiCo (LMX).

Program CORE Leadership uruchomiony w styczniu 2020 r. początkowo miał charakter warsztatów stacjonarnych, ale z uwagi na pandemię COVID-19 został z sukcesem przeniesiony na platformę wirtualną.

Wyniki

PFNA zmienił 2-dniowe warsztaty stacjonarne na dziewięć warsztatów wirtualnych w ciągu dwóch miesięcy od rozpoczęcia pandemii. Pomimo zmian i utrudnień, firma przekroczyła swój cel w 2020 roku a 2 882 liderów pomyślnie ukończyło CORE Leadership.

Osoby, które wzięły udział w programie, zgłosiły wzrost w docelowych umiejętnościach  około 10% – 13%. Około 90% uczestników zgłosiło, że poleciłoby warsztaty innym menedżerom.

Budowanie empatycznych liderów ma kluczowe znaczenie dla zaangażowania w PFNA. Nawet po niezwykle trudnym roku 2020, wyniki organizacji były wyższe niż w 2019 roku i były najwyższe w historii firmy. CORE Leadership było jedną z wielu inicjatyw, które pomogły osiągnąć ten wzrost i stworzyć pozytywną zmianę na przyszłość.

Skontaktuj się z nami