Czy wiesz, dokąd idziesz?
Skuteczni liderzy tworzą wizję tego, dokąd zmierzają i po co to robią. Potrafią powiązać ją z motywującym celem, który inspiruje ludzi do sięgania po więcej i nadaje sens ich pracy, szczególnie w trudnych czasach lub w trakcie przechodzenia przez zmiany.
Inspirujące wizje zespołu angażują ludzi i motywują ich do ambitnego myślenia i podnoszenia poprzeczki. Skuteczne wizje zespołów są powiązane wizją całej organizacji i są sformułowane w sposób, który pozwala mierzyć ich realizację. Kiedy liderzy tworzą wizję, odchodzą od zarządzania ludźmi opartego na rozliczaniu ich z zakresu obowiązków i przechodzą do angażowania zespołu w pracę, która ma znaczenie.
Liderzy tworzą wizję poprzez spisanie deklaracji wizji zespołu, opracowywanie strategii zespołu i zaprojektowanie komunikatu prezentującego strategię.
Misja, wizja i strategia
Tworząc wizję i strategię zespołu, zacznij od własnych pomysłów, analizy i planowania, aby stworzyć pierwszy szkic. Następnie zaangażuj członków swojego zespołu, prosząc ich o informacje zwrotne i kreatywny wkład w tworzenie wizji i strategii, aby odzwierciedlały one to, co dla was naprawdę ważne.
Strategia zespołu i jej komunikowanie
Strategia zespołu:
Żaden zespół nie ma niezbywalnego prawa do istnienia. Kluczem do wniesienia wkładu jest strategia zespołu, która wpisuje się w strategię organizacji, bierze pod uwagę potrzeby klientów i innych interesariuszy, uwzględnia możliwości zespołu i szerszy kontekst, oraz ma znaczący, pozytywny wpływ na wynik finansowy.
Komunikowanie strategii:
Twój komunikat prezentujący strategię powinien być tak prosty i zrozumiały, żebyś mógł go skutecznie przekazać w czasie krótszym niż 30 sekund. Efektywna narracja jest jasna – konkretna i jednoznaczna, oraz zwięzła – krótka i na temat. Powinna też przyciągać uwagę, mieć duże znaczenie i inspirować do działania. Musi wyrażać przekonanie i pewność, być pozytywna i wiarygodna.
Kiedy ludzie mają jasny i przekonujący cel, dołożą wszelkich starań, by go osiągnąć
Bezpłatny poradnik
Przygotuj się do zmiany: Zadaj sobie 5 pytań
Wykorzystaj ten przewodnik, by pomóc swoim liderom ocenić ich aktualne podejście do zmiany i wypracować bardziej produktywną postawę.
Zapisz się na demo
Zaangażuj zespół w poprawę wyników
Dowiedz się, jak 4 role lidera mogą pomóc Twojej organizacji rozwinąć potencjał przywódczy i poprawić wyniki.
4 role lidera®
Zaufanie zaczyna się od charakteru i kompetencji lidera – wiarygodności, która pozwala liderom świadomie budować kulturę zaufania w zespole.
Skuteczni liderzy tworzą wspólną wizję i strategię oraz komunikują ją w taki sposób, który sprawia, że inni przyłączają się do nich.
Liderzy mają ambitne plany i potrafią skutecznie zrealizować swoją wizję i strategię, wraz z zespołem i dzięki pracy zespołu.
Skuteczni liderzy rozwijają potencjał przywódczy w innych i poprawiają efektywność zespołu, dzięki regularnej informacji zwrotnej i coachingowi.