Praktyka 2: Organizuj regularne spotkania 1 na 1

Od samodzielnego pracownika do lidera.

Z naszego doświadczenia wynika, że ludzie rzadko odchodzą z pracy z powodu wynagrodzenia; raczej odchodzą z powodu swojego menedżera. Albo odchodzą z powodu niewłaściwej kultury. Dlatego liderzy powinni zastanowić się, co robią, aby stworzyć atrakcyjne środowisko pracy. Czy podejmują działania, dzięki którym praca jest łatwiejsza, angażująca i przynosząca satysfakcję, czy też jest zbyt wiele procesów, które utrudniają pracę i obniżają zaangażowanie?

Rozmowy 1 na 1 są jednym z najlepszych narzędzi do budowania i wzmacniania kultury, która motywuje wszystkich członków zespołu. Odpowiednio zaplanowane i przeprowadzone spotkania 1 na 1 są prawdopodobnie najlepszym sposobem na stworzenie środowiska, w którym ludzie chcą się bardziej angażować i mają lepszy kontakt ze swoim liderem.

Aby zostać skutecznym liderem, należy przestawić się z myślenia „organizuję spotkania 1 na 1, aby monitorować postępy swoich pracowników”, na „organizuję regularne spotkania 1 na 1, aby pomóc moim ludziom w zwiększeniu i utrzymaniu zaangażowania”.

Poziomy zaangażowania

To, w jaki sposób liderzy wchodzą w interakcje z ludźmi, znacząco wpływa na poziom ich zaangażowania. Każdy kontakt z członkami zespołu wpływa na to, w jakim stopniu zdecydują się oni wykorzystać swój czas i energię. Regularne spotkania 1 na 1, jeśli są dobrze prowadzone, mogą pomóc w wyzwoleniu talentów i potencjału każdej osoby w zespole.

Warunki potrzebne do zaangażowania się.

Badania FranklinCovey pokazują, że pracownicy zazwyczaj znajdują się na jednym z 6 poziomów zaangażowania. Kluczowa tutaj jest różnica pomiędzy trzema dolnymi i trzema górnymi poziomami. Zwróć uwagę na przerywaną linię pośrodku. Pracownicy znajdujący się powyżej tej linii wykonują swoją pracę, ponieważ chcą, natomiast ci poniżej, wykonują ją, ponieważ muszą. Jeśli ludzie są na poziomie zamierzonej uległości (wykonywanie poleceń) lub niższym, będziesz musiał im w kółko mówić, co mają robić, bo sami z siebie nic nie zrobią.

W rzeczywistości, to nie liderzy wywołują w ludziach zaangażowanie. To ludzie sami wybierają swój poziom zaangażowania, a liderzy tworzą warunki do zaangażowania się – dobre lub złe.

Quote PNG

Przywództwo to proces, który zachodzi podczas każdej rozmowy

— Moon, Davis, Simpson, Merrill, Talent Unleashed

Bezpłatny poradnik

Najważniejsze wskazówki dla liderów pierwszej linii

Kierowanie zespołem wymaga innych umiejętności niż praca samodzielnego pracownika.

Zapisz się na demo

Webcast: Każdy zasługuje na świetnego menedżera

Poznaj sprawdzone metody, dzięki którym stworzysz wydajny zespół.

6 kluczowych praktyk w zarządzaniu zespołem™

01

Kierowanie zespołem wymaga innego podejścia i sposobu myślenia niż praca samodzielnego pracownika. Przeanalizuj najważniejsze różnice i zmień swoje podejście, co pozwoli Ci osiągnąć prawdziwy sukces w roli lidera.

02

Zwiększ zaangażowanie członków zespołu prowadząc regularne spotkania 1 na 1; staraj się lepiej zrozumieć, jakie mają wyzwania i pomagaj im samodzielnie rozwiązywać problemy.

03

Określ konkretne cele i wyniki, jakich oczekujesz od zespołu; deleguj zadania w taki sposób, aby ludzie mogli brać za nie odpowiedzialność i zapewnij im odpowiednie wsparcie.

04

Przekazuj informację zwrotną w sposób, który rozwija pewność siebie i kompetencje członków zespołu; poprawiaj swoje wyniki, prosząc o informacje zwrotne od innych.

05

Ustal działania, które ułatwią i przyspieszą przechodzenie zespołu przez zmiany oraz pomogą w osiągnięciu lepszych wyników.

06

Stosuj planowanie tygodniowe, aby skupić się na najważniejszych priorytetach i zwiększ swoją skuteczność w roli lidera, dzięki wykorzystaniu 5 źródeł energii.

Zapraszamy do współpracy. Poproś o przesłanie prezentacji.

Skontaktuj się z nami