Nawyk 6: Twórz synergię ®

Nawyk twórczej współpracy

Mówiąc najprościej, synergia oznacza, że „co dwie głowy, to nie jedna”. Tworzenie synergii, to nawyk kreatywnego podchodzenia do współpracy. Synergia, to praca zespołowa, otwartość umysłu i twórcze poszukiwanie nowych rozwiązań dla starych problemów. Jednak nie dzieje się to samo z siebie. To proces, dzięki któremu ludzie wnoszą i zderzają ze sobą swoje osobiste doświadczenia i wiedzę.

Razem mogą osiągnąć o wiele lepsze rezultaty niż gdyby działali osobno. Synergia pozwala nam wspólnie znaleźć rozwiązania, do których prawdopodobnie nie doszlibyśmy sami. Synergia opiera się na założeniu, że całość, to coś więcej, niż suma części. Wtedy jeden plus jeden równa się trzy lub sześć, lub sześćdziesiąt – możliwości są nieskończone.

Kiedy ludzie zaczynają autentycznie ze sobą współpracować i są otwarci na wpływ innych, zyskują nową perspektywę, a ich zdolność do tworzenia nowych rozwiązań wzrasta wykładniczo dzięki łączeniu się różnych pomysłów i punktów widzenia.

Docenianie różnic jest tym, co naprawdę prowadzi do synergii. Czy naprawdę doceniasz różnice poglądów oraz różnice emocjonalne i psychologiczne między ludźmi? Czy może chciałbyś, aby wszyscy się z Tobą zgadzali, żebyście mogli się dogadać? Wielu ludzi myli jednolitość i jednakowość z jednością. Jednym słowem – nuda! To, że się różnimy powinno być postrzegane jako zaleta, a nie słabość. Różnice dodają życiu smaku.

Wiesz, że osiągnąłeś synergię, kiedy:

• Zmienia się Twoje nastawienie.

• Czujesz przypływ energii i entuzjazmu.

• Postrzegasz sytuację w inny sposób.

• Masz poczucie, że relacja przeszła metamorfozę.

• Wpadasz na pomysł lub wypracowujesz rozwiązanie lepsze, niż wstępne propozycje każdej ze stron (trzecie wyjście).

Quote PNG

„Synergia, to nie to samo, co kompromis. W przypadku kompromisu, jeden plus jeden równa się w najlepszym razie półtora”.

— Dr. Stephen R. Covey

Symfonia na wysypisku

Bezpłatny poradnik

Praca zdalna: 8 wskazówek, jak zwiększyć zaangażowanie, usprawnić współpracę i podnieść motywację zespołu

Dowiedz się, jak utrzymywać zaangażowanie członków zespołu, w warunkach pracy zdalnej.

Zapisz się na demo

Rozwijaj inteligencję społeczno-emocjonalną swoich pracowników

Dowiedz się, jak inspirujące lekcje doskonalenia osobistego, zawarte w książce „7 nawyków”, mogą pomóc w zmianie zachowań Twoich pracowników.

7 nawyków skutecznego działania

01

Skoncentruj się na tym, co możesz kontrolować i na co masz wpływ, a nie na tym, co jest poza Twoją kontrolą i wpływem.

02

Określ, co chcesz osiągnąć, jakie są kryteria sukcesu i jak to osiągniesz.

03

Ustalaj priorytety i osiągaj najważniejsze cele, zamiast ciągle reagować na pilne sprawy.

04

Współpracuj efektywniej, budując relacje oparte na wysokim poziomie wzajemnego zaufania.

05

Wywieraj wpływ na innych, dzięki lepszemu zrozumieniu ich potrzeb i punktu widzenia.

06
Nawyk 6: Twórz synergię®

Szukaj innowacyjnych rozwiązań, które biorą pod uwagę odmienne perspektywy i potrzeby wszystkich zainteresowanych.

07

Zwiększ swoją motywację, poziom energii i popraw równowagę między życiem zawodowym i prywatnym, inwestując czas w regularną samoodnowę.

Zapraszamy do współpracy. Poproś o przesłanie prezentacji.

Skontaktuj się z nami